Followers

Wednesday, October 6, 2010

untuk engkau kan.





Assalamualaikum,



sebelum korang nak proceed 
untuk baca u guys 
better think it twice.



Sebab ini hanyalah 
luahan hati aku. 
Seorang hamba 
yang selalu jugak kalah 
dengan airmata 
yang sering kecundang dan kecewa 
dengan mehnah dunia 
tidak pernah disangka-sangka
kata- kata hati yang berbicara
adakalanya ingin diluahkan
kerana aku insan biasa
namun bicara harus waspada
kerana aku sudah meningkat dewasa =,="




Did I ever said that my attitude
is based on how u treat me?
fair and square?
what goes around comes around?



U are pointing your one finger
towards other
and the rest four are indeed
towards u.



18 lah sangat kalau
tak boleh tengok orang lebih dari kita
mata melilau-lilau 
cari salah orang sana sini
sebab tak suka nak 
mengaku kesalahan sendiri?



sebelum kita cakap orang kan
better tengok dan renungi diri kita dulu
tengok juga situasi yang berlaku
try to put urself in other's shoes
ponder and consider
jangan sentap sesedap rasa
macam dunia ni kita yang punya
sebab orang lain ada hati
dan perasaan juga




sebab apa yang kita buat
orang akan buat kat kita balik
bear it in our mind.




Sebab Tuhan ada cakap
setiap sesuatu ada batasan dia
sabar manusia pun ada batas dan tahap dia.




Semoga Tuhan bagi hidayah pada kau 
dan pada aku jugak. 
Allahu ma yassir wala tuaasir.



Nasib baik ada ni, terang sikit hati aku bace Sila Tekan.



Tuhan, jangan Kau bebankan aku 
dengan sesuatu yang aku tak mampu.
Tuhan ,aku rindu. ):




"Cukuplah ! Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal." (At-Taubah : 129)




M0ga-mOga. Amin.