Followers

Saturday, November 6, 2010

diari : antara krim dan pencuci muka





Assalamualaikum,



Selamat siang Kelantan, selamat pulang anak watan ! (=






Segar rasanya dapat menghirup manis udara di tanah kelahiran, alhamdulillah. Seronok. Alhamdulillah lagi. Ouh, sebelum itu semalam saya tengok ada seorang lelaki yang keluar dari entrance door, dia melambai- lambai sambil tersenyum mesra, ketika itu kurang jelas kepada siapa sebab masa tu ta pakai spec. Bila ada seorang wanita dan seorang anak kecil yang sangat comel datang mendekat, oh rupanya itu suami dia. Wanita itu kelihatan gembira tak terkata sambil menyalami tangan sang suami dengan sangat lama, bukan setakat salam malah mengucup sebak kelihatannya. Dan anak kecil yang comel tadi menarik-narik seluar ayahnya, minta diberi perhatian. Lalu selepas tersenyum penuh makna kepada isterinya, lelaki itu mendukung si kecil pula. Terharu tak semena- mena saya tengok. Semoga mendapat bapa pengsasih sayang ye. Haih.




Okay, selesai yang itu. Malam sebelumnya, kengkawan USIM dan UITM dah sms nak jumpa, dan salah seorang sayang saya, Sis Sima yang dah nak bertolak esok sms jugak nak jumpa. Yelah, katanya sampai nak tercium budak skul yang resemble dengan saya di mahad kerana terlalu rindu, haih sis u gelojoh la. Eheh =,="



So, hari ini saya luangkan masa semata- mata untuk bertemu mata dengan mereka yang saya cinta. Sis Sima dan TSG. Tapi empat orang je kan? Sedih betol, sekarang ni Mel maken kembang macam aku jugak, Farah even da selalu jumpe saya na cakap jugak semakin tinggi. Dan yang paling sepesel Syaq, muka anda puteh bertepung- tepung ai cakab u. Pakai apa heh? Kongsila weh, Majulah anda sekarang ni, sejak bile pandai jage muke? Saya jugak noob tak reti pakai apa- apa. Berita terbaru, dorang dah tahu Syaq pakai ape tapi ta nak kongsi dengan saya. Fine, aku merajuk. TSG, saya merajuk! 



Hah, tadi. Uncle saya dah kate " ekau ni kakak sekali balik semakin kembang sekali balik kembang lagi. Apo eh ekau makan kat sana nun kakak? Dah ghope ape dah kembangnye ni? " Err, sila translate ke loghat Kelantan. " Entahlah kakak ni, kata duduk kat sana makan maggi dengan air suam aje, makan maggi apa nya semakin kembang? " 
" Itu trick namanya mi na dapat allowance lebih. Hukhek " Kataku sambil buat muke seposen. Y,Y


ini Sis Sima, sape na number phone sila adjust sendiri




Oh, tajuk ada kaitan ta dengan cerita nih? Entahla, aku baru dapat tahu TRW menang Piala Malaysia tahun ni berkat famili aku buat sembahyang hajat. Hehe, lawak betullllllllllllll.


Till then, (=





2 comments:

aRe-fiqah said...

sep mu tubik derak mano??
weh..ai laso bia jadik dess..
haha

Tyra Hanim said...

tubik derak kbmol jas,


bereh sep kito (=