Followers

Thursday, January 20, 2011

andai itu takdir-NYA






Assalamualaikum,


Andai itu takdir-NYA. Itulah jalan yang harus kita terima.  Betapa derita, betapa sengsara. Berteman airmata, bersahabat derita. Itu takdir-NYA. Untuk kita boneka di dunia. 







" Selama aku meniti liku- liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, aku tidak pernah pasrah dengan hidupku. Andai itu takdir-NYA seebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu bila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras daripada kerikil."



Saat membaca novel ini hati aku tertanya sendiri. 
Mahalkah harga sebuah kebahagiaan yang diimpikan bersama orang yang dicintai? Anda benar, mampukah aku untuk membayarnya? Benar, cinta Ilahi cinta hakiki. 
Namun cinta yang hadir dihati buat insan yang dikasihi juga anugerah Ilahi. Tidak pernah bermimpi untuk memiliki. Rasa yang tidak mudah untuk disangkal pergi, andai sudah bertandang di tangkai hati. Bukan mudah juga untuk lari dari diri sendiri. Kelak nanti kan membakar diri sendiri. Namun wahai insani, jangalah terlalu khali mengulit rindu di hati. Sehingga lupa diri, lupa Ilahi. Janganlah.



Kau, mengertikah akan semua ini?


~ Usah kau berbicara tentang cinta jika kau sendiri jahil akan maknanya.~



Titik.



Random : Minggu depan mid term. Off untuk sementara. (=




No comments: