Followers

Wednesday, March 23, 2011

I'm a story teller and I tell you the story of my life (?)





Assalamualaikum,



 you’re gonna catch your cold from the eyes inside your soul..

Peeps, I'm gonna make it one or two posts before I'm away. So this is the first one, try to ignore the title and have a slight mind of what I'm going to tell you guys. 


Pernah ta dalam hidup kita, kita dapat something yang kita tak pernah idamkan akan dapat benda tu then suddenly benda tu jatuh bergolek depan mata. It's like in a blink of eyes. Kalau pun kita pernah mimpikan benda tu kita tak pernah sangkakan benda tu kita akan dapat dalam masa yang singkat atau mungkin masa yang terdekat. Pernah ta? Mungkin ya dan mungkin tidak.





Kita menikmati saat- saat indah itu dan bersyukur kepada Tuhan kerana berikan kita nikmat yang tak pernah jangkakan. Selepas beberapa ketika kita menikmati nikmat itu, tiba- tiba Allah tarek nikmat itu mungkin secara perlahan- lahan atau sekaligus? Bagaimanakah reaksi kita? Apa yang kita harus lakukan? Adakah menangis meratap hiba? Atau salahkan Tuhan, kerana berikan kita nikmat yang sementara? Tanpa mengira sudah puaskah kita menikmatinya? Apa yang kita lakukan?


Sakit?Mungkin pada permulaannya kita akan berasa kecewa dan sedih, mungkin juga kita mengalirkan airmata. Kerana iya ia pergi sekelip mata. Sakit? Usah bercerita tentang sakit, ahh saya tiada kata untuk mengungkapkan sakit itu bagaimana. Airmata mengalir bersama hujan yang turun bersama mendung hari? Itu biasa. Tapi teman jiwa yang kuat tidak pernah jadikan ia sebagai penghalang untuk marakan langkah dalam apa jua yang kita lakukan, dalam kehidupan. Tak seharusnya begitu jadinya. Jangan salahkan Tuhan. Setiap nikmat yang diberikan adalah hak dia maka apa yang harus kita kesalkan? Bersyukurlah!! Kerana walau sebentar cuma nikmat itu kita kecapi jua. 





Apa yang diberi pinjam sesungguhnya akan diambil oleh tuannya semula, sudah tentu. Walau sebagaimana sayang, walau sedalam mana cinta kita kepada mereka atau apa yang nikmat diberi itu. Ia tetap bukan milik kita, kan? Sabarlah hati. Cuba untuk bersyukur, cuba untuk menerima. Akan ada lagi untuk kita selepas ini. Begitu juga orang- orang yang datang dalam hidup kita, kadang- kadang kita perlu lepaskan mereka pergi untuk kurangkan luka di hati, atau mengelakkan hati dilukai. Kerana manusia cuma punya satu hati, kalau patah tiada  berganti. Menjadi kewajipan diri, untuk menjaga hati ini!


Kita perlu yakin akan ada bahagian kita, apa yang penting cuba jaga dulu mana yang termampu dengan DIA yang satu. Bersyukur, ucapkan alhamdulillah walau payah jalan kita, walau berdarah kaki kita tertusuk duri sepanjang laluan kehidupan. CUBA. CUBA. CUBA. Allah tidak lihat natijahnya namun DIA lihat sebanyak mana kita berusaha, dengan penat lelah dan airmata kita. Dan airmata yang turun itu kadangkala bukanlah zahirnya dilihat dan kita kesat dalam hati kita. Hati yang menangis adalah lebih parit dari mata yang menangis. Percayalah. Dan bila kau lihat aku tidak menangis itu bukanlah aku tegar namun tangisan aku di dalam hati hanya DIA yang tahu. apa yang disimpan apa yang dipendam. 



Muslim, the way of life :)


Lepaskan ia pergi. Akan ada bahagiannya. Namun jangan pula berserah tanpa berusaha. Sesungguhnya itu adalah perlakuan orang yang lemah. Janganlah pula menjadi orang yang lemah kerana sesungguhnya untuk sampai ke destinasi itu sabar yang diperlukan bukanlah segenggam tangan. Cuba betulkan diri kita, dan InsyaAllah yang laen akan selari jalannya. Betulkan dengan yang teratas, DIA. 


 


:’) ive been wondering what it meant.

so beautiful :)



ALLAH.



Okay, yang ini adalah jajan. APAKAH? Entah =.="


Status facebook saya jiwang. Admit. HAHA. Selalu kawan- kawan tanya dan keluarkan statement katanya wah tyra dalam hati ada taman. Weekk =p

Ate, kite bako aje! Ahhh, rindu! Hurm, ta de maknenya dalam hati saya nih da taman. Dengan profile picture terhangat lak kan. Aih, seb baek da tuko. Sesaje je weh. Ngeh. Menjadi jugak taktik aku. WuwaAa~


 


Baitul Muslim.
InsyaAllah. <3
:)

One day. InsyaAllah :)

When the time I say ” My God, this is so nice! “

I want to be like this, GOD, help me to find him. 
Controversy profile pic. HEKHEK.


I've been refrain from being the old me for a while. I did it, but seems so the one in me coming back. Dah lame aku tinggal habit ni, tetibe datang balik. Warghhh! The syndrom of can't be apart from earphones and being some sort of ignorance. Bukan ignorance yang itu, tapi yang ta kesah sal sekeliling, kesah sal sendiri je. HUHU. For the time being, let it be lah dulu. Unpredictable kan. Bialah. 


Mesti yang membaca ni pening lalat dek kerana terbawa- bawa dengan freaking weird post. Eh apa aku cakap nih dah pergi tidur sekarang. Selamat MALAM.