Followers

Wednesday, March 30, 2011

lesson of life


Assalamualaikum,


See kan penulis dah kata ( ceh penulis gitu ) ta lame punya break untuk ta post belog. Lepas tu mula ta sedap duduk sebab ta de medium na membebel =.="

Saya ta tahu kenapa tapi saya rasa sedih sangat dua tiga hari ni. Mungkin menyedari usia semakin bertambah tapi _________________________________ Huhu.


Hari jumaat ni saya ada dua task untuk diselesaikan. English for Law, dua task : Debate. Motions nye banyak weh ngalahkan orang na gi Borneo Cup je. Banyak kena research, yang itu sumpah mata saya sakit ngadap lappy!


Seriously saya rasa offended bila somebody said that debate is not good, Imam Ghazali sendiri tidak menggalakkan perdebatan kerana debat boleh menyebabkan unity destruction and so on. Huhu, serious terasa weh! WaAa~ Hurm, it's not because I'm into this kind of thing at the first place tapi saya ta rasa benda tu fair. Come on, saya pernah cakap kat status facebook we don't practice debate in life, maksudnye kita tak berdebat dalam kehidupan. Kita perlukan satu hala perbincangan yang akan ada satu titik noktah kan, dalam kehidupan seharian. Tapi if it;s merely competition ta perlu pun na buttheart lebih lebih. For the sake of the demanding of 22th century life. We need that kind of thing, we need to polish the way we communicate with people. And debate just revolves that kind of thing. HUHU. Believe me.





By the way, dalam kehidupan seharian saya sangat bersyukur kerana saya belajar sesuatu yang tiada dalam silibus dan course outline. This is what we call lesson of life. Hidup kita memang tak pernah sama tapi kita dimiliki oleh zat yang sama, ALLAH. Dan hidup kita semua memang berbeza laluan tapi hanya satu noktah di hujung jalan.



Nak cakap banyak, tapi tak terluah dengan kata. Biarlah saya sekadar berbicara dengan langit dan awan. Talking to the moon, ceh tetibe >.<

No comments: