Followers

Sunday, March 20, 2011

wahai pelangi wahai hujan



Assalamualaikum,


Saya bagaikan chipsmore, kejap ade kejap tade. Teheee(=


Sebenarnya saya memang na post belog, seghius la. Tapi since I found new addiction which is tumblr that distract me from posting U dear Chubby Bloggie, Ngeh. Whenever I press the new post button and was about to write the tittle someone buzz me on Facebook's chatbox. Urgh,, haha bajet hawt lah!


When I keep posting on the Tumblr blog, I've no longer ideas to rant here. Oh, gross!


Tapi ta pe, for the sake of orang- orang yang selalu datang belog ni na bace pot pet saya kan, saya gagahkan 10 jari jemari anugerah Ilahi ni untuk menulis. ( Bajet hawt lagik )


Sekarang ni dekat Nilai, selalu hujan. Dan bila selalu hujan, selalu lah pulak mendungnya. Cantek sungguh pemandangan, sentiasa buat saya terasa seperti di awangan dan berjiwang. Weekk, eehehe (=



Indah sungguh ciptaan Tuhan, kadang- kadang selepas beberapa ketika hujan membasahi gersang tanah dan tumbuhan muncul pula pelangi yang mewarnakan redup pandangan mata. Awan puteh yang memesrakan mata juga meliuk lentuk membentuk indah ciptaan Tuhan, memberikan redup suasana menyapa mata. Indah dijiwa tak dapat terluah dengan kata. Hanya jiwa yang merasa mampu mentafsirkannya. Saya berharap anda semua dapat menyaksikan apa yang saya saksikan dan merasa seperti apa yang saya rasakan, bila kita merasa keindahan ciptaan Tuhan, kita- kita sama tersenyum tanpa meluahkan walau sepatah kata namun kita masing- masing faham apa yang tersirat di balik rapat senyuman di bibir kita.. Kan?



“Somehow the silence connect us in a way that words never could, silence is even better than words, sometimes. Let the hearts full of love speak and say.."



Sesungguhnya keindahan dan cantiknya ciptaan Tuhan itu hanya dinikmati oleh insan yang memerhatikan. Dan seketika kita diam bertafakur, menikmati keindahan itu bila masa denyut nafas kebesaran Ilahi bergema diseluruh nadi.



Ouh, saya akan away tak lame lagi. Tapi skang ni On lagi, lepas ni. Sebab I need to prioritize on my final people. For those who going to take their SPM results, Good lucky to all you guys. Please have the faith that what u got is the best for you, U can't see it today or maybe tomorrow but you'll just see it afterwards. HE knows what is the best for you, If u got the excellent one, nah there you go a very good starts to trigger the better in future while those who don't get the good one, it's seriously not the end of the world even how bad u feel about it. Believe me that it's just starts, life is long way to go InsyaAllah. If it's not good or didn't turn up the way u want believe me it;s not the end cause things always end up with the good one. Keep the faith on HIM. Okeyh? Adek- adek, kakak ni dah lalui masam manis lebih dari kamu dulu. Percayalah apa yang saya cakap ni. 



Sesape yang nak share something with me regarding things, especially this one here U go my YM hanim_atyrah@yahoo.com.


TATA! (=






No comments: