Followers

Wednesday, June 22, 2011

penyejuk mata, hati, minda, hempedu, limpa, jantung




Assalamualaikum,




I want cute children like these (:


Selama aku kerja ni, aku jumpe da ramai kids and also parents. Cute heaven kids, generous heart parents and so forth. Aku ta na bagitahu lah mane aku kerja nanti kan ada pulak yang pergi cari 

" Eh you kerja sini ke? "

Awhhh, ta perlu la aku bajet famous amos kan. Dulik la, aku memang suke bajet pun. LOL LOL

Aku jumpe twins, tomey tomey tomey hambek twins tu kene kiss dengan kiteorang sampai lebam >.<



Tuhan je la tahu betapa damainya hati kalau dapat maen dengan kids ni, layan dorang cakap, dengan tahap curiosity diorang yang melampaui batasan, masa ni lah masa yang terbaek untuk diajar semuanya yang ada bermula di dalam lautan hingga ke langit mencecah awan semuanya milik Tuhan dan kita hanya menumpang. Biar dia tahu kita ada TUHAN, ALLAH.


Dan aku paling admire kids yang ada ciri nih : Bijak dan solehah. This is the real situation :

the kid : Can I play this board game?

me : yeah sure. Take this one.

the kid : thank you. 

me : what's your name ?

the kid : Aishah.

me : I see, nice name. How old are you Aishah?

the kid : I'm in standard one. I'm seven years old.

me : I see, so how's english at home? Well your english was good at your age. U speak in english with your parents?

the kid : yea, my mom is an english teacher. We speak in english at home certainly with all the members of the family.

me : wahh I bet you always got full marks for your english paper

the kid : no, i got 99% once. 

me : well then that's a good job. 

the kid : I love english, I want to be an english teacher when I grow up.

me : that's good. But u need to read a lot to enhance your language. 

the kid : enhance? What is enhance? * Buat muke confuse yang cute *

me : Like improve, something like that. 

the kid : yea, I think so. 






I think it was a cute and brilliant gesture. Pandai mak ayah didik anak. So now I need the father who can speak and teach the arabic to the children. Where to find ah? Anybody? Let me know. Tsk tsk 



nfnfaziz:

أنا مسلمٌ … هل تعرفونَ المسلما؟ أنا نورُ هذا الكونِ إنْ هو أظلما أنا في الخليقةِ ريُّ مَن يشكو الظَمَا *
penyejuk hati dan mata. Subhanallah (:



And this one sangat la sejuk hati aku. Sejuk sangat ta ley na describe kat korang kot. When I was in surau na solat, then suddenly budak ni umur I guess 7 or 8 la kot kan. Tengah cari telekung budak dekat rak tu, bile dia da jumpa and pakai dia still duk cari- cari lagi. Aku pun tanye la dia tengah cari ape. Dia buat muka innocent cakap cari sejadah, na solat. Da la comel gile muke dia ohh! Aku pun cakapla dekat dia, meh solat dengan akak, mak mane. She said mak ade dekat luar. 
Dia pakai telekung sememeh je, pakai tudung awning kat dalam haish susah na sujud nanti. Aku betul- betulkan tudung dia, and she just smiling shyly. Sejuk hati aku ni since aku 7 years old dulu liat na solat selalu kene piat dengan rotan baru insaf pergi solat noob.  Haha.



I guarantee they will be a good father (:




6 comments:

syErAh said...

and i always smile when i looked back at ur pic with a cute baby and his sis..pj..remember it?

u'll find a guy that love kids so much..someday..just pray for it

*ak hentam je bi ni...hehe=)

amierul said...

pergh..smart gila post kali ni....cuuuuttttttttteeeeeee..:p

Tyra Hanim said...

syerah

haha, thank God u snap the picture. (:

yeah I hope so, insyaAllah ameen >.<

Tyra Hanim said...

amirul,,


bukan ke post aku selalu smart ke?HAHA.

Maseh weh (:

Cidak said...

hahaha

Tyra Hanim said...

haha kenape?