Followers

Sunday, July 24, 2011

UKM IV 2011 [ The Reality and Fantasy ]




Assalamualaikum,



Aku masih dipanjangkan umur untuk menghirup udara dan segala nikmat tak terkira pemberian DIA. Ahh,  lega sangat weh! The British Parliamentary tournament eventually finished! Alhamdulillah.



Hari tu masa mula- mula sampai dan few hours sebelum debate aku sangat lah freak outs sampai rasa macam nak menangis. Huhu. Padahal kalau kira masa first time intervarsity tournamnet tade la aku freaking out macam ni. Sampai orang un bimbang tengok aku.,, Rase macam na balek je, tapi of coursa la ta boley. Start first round tu, motions dye lak perghh screwed me up man. Ni BP kot, this is my first time BP. Match up yang first tu, UTP, UITM, UKM. Dan team aku masa tu jadi closing government. And the rank was, fourth. Terima kaseh! 




Memandangkan aku ta berapa sangat motions aku letak yang aku ingat je la ye? HEHE


Round 1

Motions : Can't remember
Position : Closing Government
Result : Rank 4th


Round 2

Motions : THW set up brothels for military bases
Position : Closing Opposition
Result : Rank 2nd



Round 3

Motions : THBT hacking for revealing injustices is legitimate
Position : Opening Government
Result : Rank 2nd


Round 4

Motions : THW give indefinite prison sentences for prisoners until they deemed fully rehabilitated 
Position : Opening Opposition
Result : Rank 1st


Round 5

Motions : THBT government should not put the limit of scientific research on religion and moral considerations
Position : Opening Government
Result : Silent ROund ( I bet we lost )


The last round, the match ups were UCTI, IIUM, UITM and us in the room 5. They're awesome we're not expecting to have glory in this round pffftt..



Kekadang aku serabut senanye pegi tournament sebab aku ta berapa suke dia punye social mix. Yang pakai short bulu kaki melambak tu satu perkara , yang pakai top and short skirt tu satu perkara  lagi. WTF WTH kau sebut macam melatah orang sebut mashaAllah. Ingat mulia ke perkataan tu? Dengan arrogant ta tentu pasal, 
come on la dude eventhough u're damn awesome u dun need to be that snobbish. I'm sorry to say that. That matters wouldn't be so good without manners la, 
attitude is crucial element though. Kalau non muslim datang na cross the floor after the debate I would consider to understand that they don't know
 tapi kalau yang dah tentu muslim pergi hulur tangan na salam
 jugak masa cross floor aku memang hangin la. 
Pastu mengata belakang lak sebab orang ta na shake tangan dengan kau. HUHU. Ta Taw la aku na kate ape dah. 



Instead ta perlu la jadi liberal sangat, sampai na buang identiti kita kalau betul kita ni mengucap syahadah. HUHU. Kalau dah macam tu ape je 
yang membezakan kau dengan dorang tuh? Sometimes dorang 
ni ta menjaga sensitiviti orang laen, even yeah that's 18sx thingy
 and mostly yang ada kat situ tu pun 18++ aku still rase ta 
perlu ko na sembang lebat pasal benda tu semua macam kau sembang pasal band underground yang kau minat. HUHU. Sensitif kot. Ada orang yang masih malu bila dengar kau sebut dan sembang pasal tu depan2. Dunia akhir zaman. ALLAH.
 Aku sekadar na ingatkan diri aku je, tu yang paling penting. 



" Wahai Tuhan yang memegang hati- hati manusia, peganglah hati kami dengan ketaatan kepadaMU. "


Maaf tade gambar. Senanye ta snap pun. MALAS >,<






No comments: