Followers

Wednesday, September 21, 2011

epilog satu dua dan tiga



Assalamualaikum,


I've been busy these few days, by the way sebelum cakap panjang- panjang at first aku na cakap senanya aku kagum dengan kawan- kawan seusia aku yang sudah selamat menjadi errr isteri orang? Tahniah aku ucapkan, bukan sorang dua dah yang kawen tapi numerous jugak. Alhamdulillah jodoh mereka dah sampai; sahabat, semoga sampai ke syurga ya? InsyaAllah. 


Okay itu yang pertama. 


Let's talk about number two. Life means you are fighting right? Means you are struggling, to get a place to be validated and to be who you want to be. 


Sometimes,  I wish I am those girls that seems so decent, have sweet smiles, sopan santun, perempuan melayu terakhir cakap slow- slow suara perlahan, ayu dan sebagainya. Yang ta outspoken macam aku, yang orang ta panggil sempoi macam aku, yang orang ta kata otai macam aku, yang bukan kepala hangen macam aku. Sebab aku ada bace status facebook orang ni ;




‎"Ku lihat ramai gadis cantik, gadis manja, gadis comel, gadis kaya, gadis bertudung, gadis 

baik dan bermacam-macam gadis di laman sosial mahupun dunia nyata, namun tidak ku 

terpikat pada mereka..

Ku lihat seorang gadis yang menjaga agama dan memegang erat iman dalam hatinya dan 



ku lihat dia malu menunjukkan tentang dirinya pada dunia sosial dan dunia nyata.. Aku 


jatuh cinta.."





 (bicara seorang muslimin).



That's number two.




Number three, to be noticed and recognized by people u need to put somehow some efforts especially when it comes to be known by well known people. Dalam circle university la yang aku cakap ni. Contohnya kalau kau active and orang kenal kau, senior pun kalau ade pape terus recruit kau untuk join dan participate. Sebenarnye benda ni satu kredit pada kita, orang kata the art of appreciating people and mingle with them. Bak kata cikgu theater aku, kita kena tahu macam mana na marketkan diri kita, bukan untuk apa tapi untuk jadi orang yang well rounded and outstanding. Benda tu semua penting kalau kita na jadi orang. Tapi dalam na marketkan diri pun perlu healthy competition. Jangan sampai trample upon orang, buat orang meluat dan sebagainya.



 Dalam benda yang kita buat, bukan kita yang validated kan diri kita tapi orang, bukan kita yang nilaikan diri kita tapi orang, bukan kita yang puji dan hargai kebolehan kita tapi orang. Memuji diri sendiri itu perlu kerana itu bersamaan dengan anda bersyukur dengan apa yang diberikan oleh Allah kepada anda. Tapi kalau anda memuji diri anda depan orang, itu disgusting namanya. Walau pape un kita kena ingat kita ni sape, dari mana kita bermula, pape pun kita kena berterima kasih kepada orang yang tunjuk ajar dan tunjuk jalan kepada kita. Aku berusaha untuk apa yang aku nak, dan kalau aku na dapatkan perhatian orang bukan dengan mengangkat diri aku, tapi dengan belajar melalui mereka dan biar mereka tahu kita inginkan benda dengan cara dan saluran yang betul.


Dahla tu, na tidur da ni. 




I just wanna be myself, let me? 





No comments: