Followers

Saturday, October 1, 2011

dalam hidup kita membuat pilihan



Assalamualaikum,


Dalam hidup kita membuat pilihan, tapi DIA yang menentukan...


Kalau dapat aku hentikan rasa hati yang begini atau kalau dapat aku buangkan jauh- jauh luka ini akan aku tinggalkan tanpa menoleh ke belakang lagi. SUNGGUH.



Sedang mencari material assignment sebenarnya tetibe terkeluar link page IIUM, lepas tu tangan ni gatal- gatal na explore semua. Maka dah diexplore lah apa- apa yang ada dekat page IIUM tuhhh. Huhu. Siap menekan dan download dia punya applications form. Ouh. AIKOL ( Ahmad Ibrahim Kuliyyah of Law ) 



Bukan mudah untuk membina keyakinan yang disinilah sepatutnya aku berada. Aku telah ditetapkan disini mungkin? Walaupun serba kekurangan apa yang ada disini dibandingkan apa- apa yang ada di sana yang aku inginkan, kan? Tuhan je lah tahu macam mana aku belajar na terima hakikat dan berusaha mendidik hati untuk bersyukur dengan apa yang ada.  Aku kena yakin disini tempat aku, dah banyak apa yang aku dapat kat sini yang mungkin kalau aku di sana tidak mungkin aku dapat memilikinya sebagaimana aku disini. Aku kena yakin Tuhan ada perancangan yang lebih baek untuk aku, ya aku harus terus berdoa agar diberikan petunjuk adakah ini yang terbaik untuk aku.




Dan sesungguhnya Kami telah mengutus Musa dengan membawa ayat-ayat Kami, (dan Kami perintahkan kepadanya): Keluarkanlah kaummu dari gelap gulita kepada cahaya terang benderang dan ingatkanlah mereka kepada hari-hari Allah. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi setiap orang penyabar dan banyak bersyukur.
Ibrahim (14.5)






Dan yakinlah akan ada bahagiannya kepada orang- orang yang bersyukur. Sesungguhnya rezeki ALLAH datang dengan cara yang tidak disangka- sangka. 





 "Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan: Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih." (QS. Ibrahim: 7) 







islamicthinking:

“Don’t be sad, Allah is with us”




“Oh Allah, when I lose my hopes and plans, help me 
remember that your love is greater than my disappointments, 
& your plans for my life are better than my dreams.”



)'=



4 comments:

Anonymous said...

tyra , jangan sedih ye . u make me feel sad by posting entry macam ni seh . serious . chill je . be cool and relax . everything happens on reason kot . so , do believe in HIM . have faith . okay ?

Tyra Hanim said...

yeah, i'll keep the faith to the highest mercy.


Stay with me buddy ! ):

suha said...

kdg2 yang tidak sempurna pd mata kita itulah yg akan jd terbaik tok kita..mybe 4 now,dpt usim not a big thing but insyAllah some day,being in usim is de biggest nikmat yg awk dpt..kuatkan smngt tok hdup di dunia usim yg serba kekurngan dr segi fasiliti tp isnyAllah trbaik dr sahsiah stdnts (^_^)

Tyra Hanim said...

thanks suha (: